Condizioni generali di vendita

CONDIZIONI GENERALI DI VENDITA

Versione 2.2022

 

Le nostre forniture di prodotti sono soggette alle presenti condizioni generali di vendita (CGV) Di conseguenza, il solo fatto di inviare un ordine comporta la piena e incondizionata accettazione da parte dell’acquirente di tali Condizioni generali. Nessuna condizione specifica potrà, salvo in caso di accettazione scritta e formale da parte del fornitore, prevalere sulle Condizioni generali.

Le condizioni generali di acquisto degli Acquirenti non faranno parte del Contratto e si intenderanno escluse e rigettate dalle presenti CGV a meno che il fornitore non le approvi specificatamente per iscritto. Inoltre, qualsiasi modifica od integrazione alle presenti CGV ed al Contratto è valida solo se concordata per iscritto.

La nullità di una qualunque disposizione qui di seguito riportata non compromette la validità dell’intero accordo.

Le Condizioni Generali di Vendita possono essere modificate in ogni momento. Eventuali modifiche e/o nuove condizioni saranno in vigore dal momento della loro pubblicazione sul Sito nella sezione “Condizioni di Vendita”. Gli utenti sono pertanto invitati ad accedere con regolarità al Sito e a consultare, prima di effettuare qualsiasi acquisto, la versione più aggiornata delle Condizioni Generali di Vendita.

Le Condizioni Generali di Vendita applicabili sono quelle in vigore alla data di invio dell'ordine di acquisto.

 

ART. 1 – CONCLUSIONE CONTRATTO

I preventivi comunque formulati dal fornitore prima della Proposta d’ordine non sono vincolanti e costituiscono meramente un invito rivolto all’Acquirente a fare una proposta contrattuale di acquisto dei prodotti tramite la “Proposta d'ordine”. Ogni Proposta d'ordine dovrà essere trasmessa al fornitore utilizzando la modulistica messa a disposizione dallo stesso e dovrà essere debitamente compilata e firmata dall’Acquirente in tutte le sue parti. La Proposta d'ordine resta irrevocabile per l’Acquirente per 3 giorni a partire dalla data di ricezione della stessa da parte del fornitore.

 

ART. 2 – PREZZO - DATA DI CONSEGNA

I prezzi indicati nelle offerte fatte da agenti, rappresentanti ed ausiliari di commercio del fornitore sono indicativi e non impegnano il fornitore fino a quando non siano dal medesimo confermati con l’invio della “conferma d’ordine”.

La “conferma d’ordine” è da intendersi esclusivamente riferita a ciascun singolo ordine e nel caso di mancata sottoscrizione della stessa o nel caso non pervengano al fornitore contestazioni o indicazioni contrarie, entro 3 giorni dalla sua ricezione, il contratto si intenderà tacitamente concluso per fatti concludenti.

Il prezzo dei prodotti ceduti è determinato sulla base dei listini vigenti al momento dell’ordine e resi noti tempestivamente all’acquirente, e viene riportato in via preliminare e indicativa, unitamente alla qualità e quantità dei beni oggetto di transazione, sulla singola conferma d’ordine

Il prezzo complessivo da corrispondere concretamente in riferimento alla specifica transazione, determinato in relazione a tutte le condizioni contrattuali e fiscali applicabili, verrà stabilito e comunicato al cliente, anche ai fini di cui all’art. 3, comma 1, lettere a) e b) del D.Lgs. 198/2021, esclusivamente all’atto dell’emissione della fattura, nei termini e nelle modalità previste dalla vigente disciplina fiscale.

Tutte le date di consegna e spedizione indicate nella conferma d’ordine sono indicative e soggette a programmi di disponibilità del fornitore. Il fornitore si impegna a compiere tutti gli sforzi necessari per osservare le date di consegna indicate. Il fornitore non potrà tuttavia essere ritenuto responsabile della mancata osservanza delle date di consegna indicate, ovvero di qualsiasi ritardo che si verificasse nell'esecuzione di quanto riportato nella sua proposta a causa di circostanze impreviste, oppure per mancanza di disponibilità, o dovuta a cause che esulano dal proprio controllo.

Il ritardo nella consegna della merce non conferisce all’acquirente il diritto di rifiutare i prodotti, di risolvere il contratto, di annullare gli ordini in corso, o di agire per il risarcimento dei danni derivanti da ritardo o mancata consegna totale o parziale.

In ogni caso la consegna sarà subordinata al rispetto da parte dell’acquirente di tutti i suoi obblighi nei confronti del fornitore.

 

ART. 3 – IMBALLO, ISPEZIONE, PERDITE E/O DANNEGGIAMENTI DURANTE IL TRASPORTO

I prodotti verranno imballati per la spedizione in conformità al tipo di spedizione scelto dal fornitore e pertanto qualsiasi altro costo che il fornitore dovrà sostenere, quale a titolo indicativo e non esaustivo imballo speciale, trasporto speciale, potrà essere aggiunto alla singola fattura o fatturato separatamente.  Salvo accordo scritto contrario gli imballaggi non verranno ritirati dal fornitore e l’acquisente dovrà interessarsi personalmente del loro utilizzo, riciclaggio, stoccaggio o distruzione. Al momento della consegna l’acquirente è tenuto a verificare la conformità dei prodotti consegnati con quanto ordinato e che l’imballo dei medesimi risulti integro, non danneggiato e comunque inalterato. In caso di reclami sugli imballi e/o sulla conformità dei prodotti consegnati con quanto ordinato l'acquirente dovrà immediatamente darne conto con nota sottoscritta dall’acquirente e dal trasportatore stesso in calce al documento di trasporto che dovrà essere inviato via mail  info@corimpex.it al fornitore.

Se l'acquirente tralascerà di segnalare quanto sopra, i prodotti inerenti la vendita in questione, verranno ritenuti accettati e conformi ai termini del contratto di vendita, e l'acquirente sarà tenuto a provvedere al pagamento della merce in accordo con i termini dell'articolo 7 di seguito riportato.

 

ART. 4 RISCHIO E TITOLO DI PROPRIETA’

Tutte le vendite sono intese FCA magazzino del fornitore (Incoterms 2020), se non altrimenti specificato nell'accettazione d'ordine. Il trasferimento dei rischi relativi ai prodotti, ha luogo al momento dell’uscita dei prodotti dal magazzino del fornitore; ne consegue che i prodotti viaggiano a rischio e pericolo dell’acquirente, il quale è tenuto a sottoscrivere qualsiasi polizza di assicurazione necessaria contro i danni subiti o causati dai prodotti. Il pagamento verrà effettuato in conformità all'art. 7 che segue.

I prodotti rimarranno di proprietà del fornitore, nonostante l’avvenuta consegna ed il passaggio del rischio, sino a quando non siano stati integralmente pagati.

 

ART. 5 – RECLAMI  

Al reclamo dovrà essere allegata, in copia, la fattura o il documento di trasporto. I reclami devono essere effettuati mediante posta certificata Pec (corimpex@legalmail.it)  o lettera raccomandata anticipata via mail (info@corimpex.it) al fornitore e devono indicare dettagliatamente i vizi contestati.

Il fornitore potrà fin da subito valutare compiutamente la pretesa a distanza o ispezionando i prodotti nel luogo in cui si trovano o attraverso l’invio di campioni.

Qualora il reclamo risulti infondato, l’acquirente sarà tenuto a risarcire al fornitore tutte le spese da questi sostenute (viaggi, perizia, ecc.) per la verifica della relativa fondatezza; se il reclamo risultasse solo parzialmente fondato, l’acquirente dovrà risarcire tali costi in misura percentuale pari a quella del valore della merce risultata difettosa rispetto al valore totale del reclamo.

 

ART. - 6 RESTITUZIONE DELLA MERCE

La restituzione dei prodotti, per difetto o per altri motivi, dovrà essere preventivamente autorizzata dal fornitore.

La merce viaggia a spese e a rischio e pericolo dell'acquirente. Quando la restituzione di prodotti non conformi all'ordine sia accettata dal fornitore, si procederà alla spedizione di prodotti conformi, in accordo con gli articoli 3 e 10 qui di seguito riportato, senza ulteriore responsabilità da parte del fornitore. Se la merce restituita al fornitore non risulterà difettosa, ma conforme ai termini del contratto di vendita, l'acquirente assume a proprio carico tutti i costi derivanti dalla restituzione.

 

ART. 7 - PAGAMENTO E PENALITA’

Salvo diversa pattuizione scritta il pagamento dei prodotti dovrà essere effettuato entro 30 (trenta) giorni fine mese dalla data di emissione della fattura. 

Le coordinate bancarie indicate dall’acquirente nell’ordine si considerano definitive e vincolanti per l’appoggio delle ricevute bancarie e pertanto eventuali spese di insoluto verranno addebitate.

In caso di controversia su una consegna, l’acquirente non potrà comunque sospendere i pagamenti. In caso di mancato rispetto di una qualsiasi delle scadenze di pagamento, le restanti scadenze e le somme dovute, anche in relazione a vendite diverse, per qualsiasi altro scopo diverranno immediatamente e di pieno diritto esigibili. In caso di ritardo di pagamento, il fornitore potrà sospendere tutti gli ordini in corso, senza pregiudizio per qualsiasi altro mezzo di impugnazione.

La fatturazione e il pagamento del corrispettivo dei prodotti saranno effettuati, ove applicabile, nel pieno rispetto di quanto stabilito dal D. Lgs. 198/2021, In caso di mancato rispetto dei termini di pagamento sono dovuti al creditore gli interessi legali di mora che   decorrono automaticamente dal giorno successivo alla scadenza del termine nella misura stabilita in modo inderogabile dalle leggi vigenti.

Qualora il fornitore rilevi un peggioramento della solvibilità dell’acquirente, sarà suo insindacabile diritto sospendere immediatamente l’esecuzione dei contratti in essere e riscuotere immediatamente gli importi a scadenza.

 

ART. 8 - PAGAMENTO PER FORNITURE PARZIALI

Il fornitore può, a sua discrezione, senza che l'acquirente possa rifiutare, consegnare una parte delle forniture ordinate in luogo dell'intero. Nulla sarà dovuto all'acquirente per i danni diretti o indiretti derivanti dalla mancanza dei prodotti non consegnati. Tali forniture parziali verranno pagate in accordo con i termini indicati nell’articolo 7 sopra riportato. L'effettuazione di una fornitura parziale che, nelle misure sopra indicate, non sia conforme al contratto di vendita, non modificherà in alcun modo l'obbligo di immediato pagamento da parte dell'acquirente di detta fornitura parziale.

 

ART. 9 - IMPOSTE E TASSE       

Tutti i prezzi indicati nel preventivo e nel contratto di vendita si intendono al netto di tasse, imposte e dazi vari. L'acquirente è tenuto al pagamento di tutte le imposte e/o le tasse gravanti sulle merci o sul loro uso o sul loro trasferimento o cessione, rispetto alle quali la legge imponga o consenta al fornitore di esercitare il diritto di rivalsa sull'acquirente.

Nel caso in cui l'acquirente sostenga che tale transazione non è soggetta ad alcuna di queste tasse, che egli stesso ne è esentato, o che il fornitore non ha il diritto di riscuotere, l'acquirente dovrà fornire al fornitore tutta la documentazione necessaria a sostegno della sua asserzione e di permettere al fornitore di documentare la propria eventuale decisione di non riscuotere tali imposte e/o tasse.

 

ART. 10 – GARANZIA

Il fornitore garantisce che i Prodotti sono adatti all'uso per cui sono destinati e privi di difetti o irregolarità che compromettono significativamente la loro idoneità per l'uso dichiarato o il loro valore. Il fornitore garantisce inoltre che la qualità dei Prodotti è in linea e conforme a quanto indicato nelle specifiche tecniche fornite.

Eventuali difetti e / o non conformità dei prodotti forniti devono essere comunicati al fornitore per iscritto, entro e non oltre 8 (otto) giorni dalla consegna presso il magazzino dell’acquirente in relazione a evidenti difetti e / o la sua scoperta rispetto a difetti occulti. La validità della garanzia non supererà il periodo che termina con la Data di scadenza dei prodotti e in ogni caso non supererà il periodo di un (1) anno dalla consegna.

Il fornitore effettuerà i controlli necessari sull'esistenza dei difetti segnalati e, se del caso, sostituirà il prodotto difettoso e / o non conforme e si farà carico dei costi di trasporto.

Il fornitore si impegna a fornire eventuali quantitativi mancanti, una volta accertato che vi sono discrepanze di cui è responsabile, entro dieci (10) giorni dalla data in cui tale discrepanza viene infine accertata, sostenendo i costi di trasporto.

La garanzia non si applica nel caso in cui i Prodotti siano stati manipolati, alterati o danneggiati durante il trasporto, o immagazzinati, conservati, utilizzati e mantenuti in violazione alle istruzioni del fornitore riportate nelle schede tecniche di ciascun Prodotto, o nel caso in cui i Marchi originali siano stati rimossi dai Prodotti o alterati, o nel caso in cui il Prodotto sia utilizzato oltre la sua Data di Scadenza.

Nel caso di responsabilità del fornitore in relazione a un Prodotto difettoso, il fornitore sarà tenuto solo alla sostituzione di tale Prodotto difettoso a spese del fornitore, da fornire entro un termine adeguato. Tale sostituzione rimane l'unico ed esclusivo rimedio fornito dal fornitore. Pertanto, qualsiasi ulteriore responsabilità da parte del fornitore è espressamente esclusa.

Nel caso in cui una norma obbligatoria preveda il diritto al risarcimento in aggiunta al rimedio previsto dalla presente clausola, sono esclusi il risarcimento per danni punitivi, perdita di profitto, perdita di affari e danni all'immagine e alla reputazione.

 

ART. 11 FORZA MAGGIORE

Il fornitore non potrà essere considerato responsabile per il mancato adempimento dei suoi obblighi o parte di essi qualora tale inadempienza sia dovuta alla sopravvenienza di un evento di forza maggiore ai sensi degli art. 1256 e 1467 del Codice Civile Italiano. Per forza maggiore si intende qualsiasi evento imprevedibile, ineluttabile e non dipendente dalla volontà del fornitore quale a titolo esemplificativo e non esaustivo incendi, crolli, inondazioni, pandemie, mancanza di rifornimenti, scarsità di materie prime, perturbazioni nei trasporti, scioperi, serrate, limitazioni legate ad un peggioramento della pandemia di Covid 19 o di altre malattie, e così via.

 

Art. 12. MISCELLANEA

La versione italiana delle presenti CGV prevale sulle versioni in altre lingue.

La responsabilità del fornitore è sempre limitata al caso di dolo o colpa grave del fornitore, restando inteso che nessuna disposizione delle presenti CGV o del Contratto potrà essere interpretata nel senso di escludere o limitare preventivamente la responsabilità per dolo o colpa grave del fornitore.

Se una disposizione delle presenti CGV o del Contratto (o parte di essa) sia invalida o inefficace in qualunque giurisdizione: (a) ciò non pregiudicherà la validità ed efficacia di siffatta disposizione in altre giurisdizioni, né la validità ed efficacia delle restanti disposizioni (o della restante parte della disposizione in questione) o la validità ed efficacia delle CGV o del Contratto nel complesso; e (b) la disposizione invalida o inefficace sarà sostituita da una disposizione valida ed efficace che rispecchi nella misura massima consentita lo scopo essenziale della disposizione invalida o inefficace.

 

Art. 13 - FORO COMPETENTE E DIRITTO APPLICABILE

Per tutte le controversie derivanti dalla fornitura dei prodotti, indicati sul preventivo e dall'esecuzione del contratto di compravendita è esclusivamente competente il Foro di Verona.

Tutte le controversie saranno regolate esclusivamente dal diritto italiano, con esclusione dell’applicazione della Convenzione di Vienna del 1980.

Per quanto non previsto in queste condizioni generali di vendita, lette, approvate e sottoscritte dalle parti si fa riferimento alla normativa del Codice Civile Italiano, a tutte le indicazioni obbligatorie e vincolanti per le Parti previste dal D. Lgs 198/2021, e alla Direttiva UE 2019/633.

 

- - -

 

GENERAL CONDITIONS OF SALE

Version 2.2022

 

All sales entered into by Corimpex shall be governed exclusively by the following General Conditions of Sale (GCS). Accordingly, the mere fact of sending an Order Proposal implies full and unconditional acceptance by the Buyer of these General Conditions of Sale. No specific condition shall prevail on the GCS, unless expressly accepted in writing by the Seller.

The Buyers’ General Conditions of purchase shall not be part of the Agreement and shall be deemed excluded and rejected by the present GSC, unless expressly agreed upon in writing by the Seller.

Moreover, any amendments or supplements to the present GCS and to the Agreement shall be valid only if agreed upon in writing.

The invalidity, in whole or in part, of any provision hereinunder shall not affect the validity of the entire Agreement and of the GCS.

 

The Seller is entitled to amend the General Conditions of Sale at any time. Any amendments and/or new conditions will be in force from their publication on the website in the section “Conditions of Sale”. Buyers are therefore required to regularly visit the Seller’s website and to refer to the most up to date version of the General and Conditions of Sale, before making any purchase.

The appliable General Conditions of Sale shall be the ones in force on the date the Order Proposal is submitted.

 

Art. 1 – CONCLUSION OF THE AGREEMENT

Estimates provided by the Seller are not binding and merely constitute an invitation addressed to the Buyer to make a contractual proposal to purchase the products through an “Order Proposal”.
Order Proposals shall be submitted to the Seller using the forms provided by the Seller and shall be duly filled in and signed by the Buyer in all their parts. Order Proposals shall remain irrevocable for the Buyer for a period of three (3) days starting from the date of receipt thereof by the Seller.

 

ART. 2 - PRICE – DELIVERY DATE

Prices indicated in the offers made by the Seller’s agents, representatives and sales auxiliaries are merely indicative and do not bind the Seller until such prices are confirmed by “Order Confirmation” sent by the Seller.

The “Order Confirmation” is to be intended as referring exclusively to a single order. In case of failure to sign the “Order Confirmation” and/or in the absence of any Buyer’s contrary indications or complaints within three (3) days following its receipt, the Agreement shall be deemed tacitly concluded by conclusive facts.

The price of the products shall be determined on the basis of the price lists in force at the time of the Order. The Seller shall promptly make available to the Buyer the price lists and shall indicate on each Order Confirmation the price, which is purely indicative and approximative, together with the quality and the quantity of the purchased products.

The total price to be paid by the Buyer for a single Order will be determined in relation to all applicable contractual and tax conditions. The total price shall be determined and communicated by the Seller also for the purposes set forth in Article 3, 1, a), b) of Italian Legislative Decree 198/2021, exclusively at the time of issuance of the invoice, within the terms and pursuant to the conditions provided for by the current tax regulations.

All delivery and shipping dates indicated in the Order Confirmation are indicative and subject to the Seller's availability schedules.

The Seller consents to make every effort to respect the indicated delivery dates.

However, the Seller shall not be held liable for (i) any failure to respect the terms of delivery and/or for (ii) any delay occurring in the performance of the content of the Order Proposal due to unforeseen or exceptional circumstances, or in the event insufficient quantities are available, or in case of causes beyond its reasonable control. In the event of late delivery, the Buyer is not entitled to refuse the products, terminate the Agreement, cancel the outstanding orders, or claim for damages caused by delay or non-delivery in whole or in part.

In any case, the delivery shall be made only upon compliance by the Buyer with all its obligations toward the Seller.

 

ART. 3 – PACKAGING, INSPECTION, LOSS AND / OR DAMAGE OF PRODUCTS DURING THE TRANSPORT

The products will be packaged for shipment in accordance with the type of shipment chosen by the Seller and therefore any other costs beared by the Seller, including, but not limited to, special packaging and special transport, may be added to the invoice or billed separately.

Unless otherwise agreed in writing, the packaging will not be collected by the Seller and the Buyer is personally liable for their use, recycling, storage or destruction. Upon delivery, the Buyer shall check without delay the compliance of the products delivered with the Order and that their packaging is intact, undamaged and in any case unaltered.

In the event of complaints about the packaging and / or on the conformity of the products delivered with the Order, the Buyer shall immediately send notice in writing signed both by him and by the carrier at the bottom of the transport document. Such document shall be sent by email to the Seller to the following email address: info@corimpex.it

In case the Buyer fails to send the above-mentioned notification, (i) the purchased products shall be deemed accepted and pursuant to the terms of the Sale Agreement and (ii) the Buyer shall pay the products in accordance with art. 7 hereunder.

 

ART. 4 RISK AND RETENTION OF TITLE

Unless otherwise agreed in the Order Confirmation, all the sales of the products will be made FCA (Incoterms 2020) at the Seller’s warehouse.

The transfer of risks related to the products takes place at the time of load of the products from the Seller’s warehouse. The products will travel at the Buyer’s own risk so that the latter is required to take out any necessary insurance policy against any damages suffered or caused by the products. The payment shall be made in accordance with art. 7 hereunder.

Notwithstanding delivery and the passing of risk to the Buyer, the products will remain the Seller's property until the Seller receives full payment of such products.

 

ART. 5 – COMPLAINTS

A copy of the invoice or the transport document shall be enclosed to the complaint. Complaints shall be made through a certified e-mail system (corimpex@legalmail.it) or by registered letter previously sent by email to the Seller (info@corimpex.it). The complaint shall contain the detailed description of the alleged defects. The Seller shall be entitled to immediately assess the complaint remotely or by inspecting the products where they are located or by sending samples.

Should the complaint be found groundless, the Buyer shall reimburse all expenses incurred by the Seller (travels, expertise, etc) to verify if such complaint is well-founded.

Should the complaint be only partially founded, the Buyer shall compensate the over said expenses in the amount of the value of the defective products as a percentage of the total value of the complaint.

 

ART. 6 - RETURN OF THE PRODUCTS

The return of products, whether for defects or for other reasons, shall be previously authorized by the Seller.

The products shall travel at the Buyer’s own risk and expenses. In case of acceptance by the Seller of the return of productsnon-compliant with the Order, the shipment of the products will be made in accordance with articles 3 and 10 hereunder, without any further liability on the part of the Seller. Should the returned products not be found defective, but in compliance with the terms of the Sale Agreement, the Buyer shall bear all the expenses arising from the return of the products.

 

ART. 7 PAYMENT AND PENALTIES

Unless otherwise agreed in writing, the payment of the products shall be made within thirty (30) days following the end of the month of issuance of the invoice.

The bank details indicated by the Buyer in the Order Proposal are considered final and binding for the support of bank receipts and therefore any outstanding expenses for non-payment shall be charged to the Buyer.

In the event of a dispute arising over a delivery, the Buyer shall not be entitled to suspend the payments. In case of non-respect of one single payment term, the remaining terms and amounts due for any other reason shall be considered automatically expired and all the due amounts for any other reason will immediately be due. In case of late payment, the Seller may suspend all pending orders, without limiting any other right or remedy.

Invoicing and payment for the products will be made in full compliance with Italian Legislative Decree 198/2021, where applicable. In the event of failure to comply with the terms of payment, the Buyer shall pay to the Seller interest for late payment from the day following the expiry of the payment term, to the extent provided by the statutory law.

Should the Seller observe the worsening of the Buyer’s solvency, the Seller shall be entitled to immediately suspend the execution of the existing agreements and immediately collect also the unexpired unpaid amounts.

 

ART. 8 – PAYMENT FOR PARTIAL DELIVERIES

The Seller is entitled, at its sole discretion, to deliver the ordered products solely in part, rather than in whole: in this case the Buyer is not entitled to refuse such partial deliveries. The Buyer shall not claim for direct or indirect damages arising out from the non-delivery of products. Such partial deliveries shall be paid for in accordance with the terms indicated in Article 7 above. The execution of a partial delivery that, in the measure indicated above, does not comply with the Sale Agreement shall in no way affect the obligation of immediate payment by the Buyer of such partial delivery.

 

ART. 9 – TAXES AND DUTIES

All prices indicated in the estimate and in the Sale Agreement are exclusive of taxes, levies, duties, and charges. The Buyer is obliged to pay all taxes and / or levies on the products, on their use, their transfer or sale, where the law requires or allows the Seller to seek remedy against the Buyer.

Should the Buyer state that the purchase is not subject to any of such taxes, to be exempted, or that the Seller is not entitled to collect such taxes, the Buyer shall provide the Seller with all the necessary documentation to prove its assertion and to allow the Seller to justify any decision not to collect such taxes and / or levies.

 

ART. 10 – WARRANTY

The Seller warrants that the products are suitable for their intended use and that are free from defects or irregularities that significantly impair their suitability for their intended use or their value.

The Seller warrants that the quality of the products is in line with and conforms to the product technical specifications.

Any defects and/ or non-conformities of the products shall be notified in writing to the Seller within eight (8) days from the delivery of products at the Buyer’s warehouse for obvious defects or from the date of discovery in case of hidden defects.

The warranty ends with the expiry date of the products and in any case, shall not exceed 1 (one) year from delivery.

The Supplier will make the necessary checks on the existence of the reported defects and, if necessary, will replace the defective and/or non-compliant products, bearing the related transport costs.

The Seller undertakes to supply any missing quantities, once ascertained that there are discrepancies it is liable for, within ten (10) days from the date on which such discrepancy is finally ascertained, bearing the related costs of transport.

The warranty shall not apply in case that (i) the products have been manipulated or altered or damaged during transportation, or (ii) stored, used and maintained contrary to the Seller instructions as reported in each product technical schedules, or in case (iii) the original Trademarks have been removed from the products or altered, or in case (iv) the product has been used beyond its expiry date.

In the event of Seller's liability with regard to a defective product, the Seller shall only be required to replace such defective product at its own expenses within a reasonable time. Such replacement shall constitute the sole and exclusive remedy granted by the Seller. Therefore, any further liability of the Seller is expressly excluded.

In case any mandatory provisions provide the right to compensation in addition to the remedy provided for by this clause and except in case of wilful misconduct or gross negligence, the Seller shall not be liable for anypunitive or indirect damages, loss of profits, loss of business and damages to the image and commercial reputation.

The Seller’s total maximum aggregate liability in connection with the Agreement shall in no event exceed 100% of the price paid or payable by the Buyer to the Seller under each Order.

 

ART. 11 FORCE MAJEURE

The Seller shall not be liable for the failure to perform its obligations or part thereof, in case such failure is due to any force majeure event, pursuant to Art. 1256 and 1467 of the Italian Civil Code.

Force majeure is defined as any unforeseen, unavoidable event beyond the Seller’s control, including but not limited to fires, collapses, floods, pandemics, lack of supplies, shortage of raw materials,disruption in transports, strikes, lockouts, limitations related to a worsening of the Covid 19 pandemic or other diseases, and so on.

 

ART. 12 MISCELLANEOUS

The Italian version of the GCS shall prevail on versions in any other languages.

The Seller’s liability shall at all times be limited to the case of willful misconduct or gross negligence of the Seller. No provision of these GCS or the Agreement shall be construed as excluding or limiting in advance the Seller's liability for willful misconduct or gross negligence.

Should any provision of these GCS or of the Agreement (or any part thereof) be invalid or ineffective in any jurisdiction: (a) this will not affect the validity and enforceability  of such provision in other jurisdictions, nor the validity and enforceability of the remaining provisions (or of the remaining part of such provision) or the validity and enforceability  of the GCS or the Agreement as a whole; and (b) the invalid or ineffective provision shall be replaced by a valid and effective provision reflecting to the fullest possible extent the essential purpose of the invalid or ineffective provision.

 

ART. 13 - APPLICABLE LAW AND JURISDICTION

Any dispute or claim arising out of or related to the supply of the products indicated in the estimate and/or in the Order Proposal and/or the execution of the Sale Agreement shall be submitted to the exclusive jurisdiction of Italian Judge, before the competent Courts of Verona - Italy.

All disputes shall be exclusively governed by the Italian law, excluding the application of conflict of law rules.

The application of the UN agreement on the Sale of Goods dated 1980 shall be excluded.

For matters not expressly provided for in these General Conditions of Sale, read, approved and signed by the parties, the Italian Civil Code, all the mandatory and binding provisions foreseen by Legislative Decree 198/2021, and by the Directive 2019/633/EU shall apply / be applied.

I NOSTRI PARTNER
CATALOGO CX for Wine
CATALOGO CX for Wine
Inserisci la tua mail per riceverlo